check
קבוצת קבוצת הקריאה בנושא מוגבלות וסביבה (מפגש שלישי) | המרכז ללימודי מוגבלות

קבוצת קבוצת הקריאה בנושא מוגבלות וסביבה (מפגש שלישי)

תאריך: 
ב', 25/07/202216:00-17:30

רקע: קבוצת הקריאה לחברה, מוגבלותוסביבה מיועדת לעודד היכרות והעמקה בטקסטים מרכזיים שקושרים בין סביבה למוגבלותובאמצעותם לקדם דיון פורה, מחדש ומחודש אודות יחסי סביבה-חברה-מוגבלות. בשניםהאחרונות מתרחב העיסוק האקדמי בקשר שבין חברה, סביבה ומוגבלות, אך בישראל הוא טרםנוצר. הדיאלוג בין נקודות המוצא הדומות והשונות של תחומים אלה יכול להעשיר אתהצטלבויות השיח בין לימודי מוגבלות ולימודי הסביבה. זאת ועוד, שני התחומים מציעיםאפיסטמולוגיה המתנגדת להגמוניה של מדעי הטבע ואשר מנסה להראות שטבע/רפואה/מדע אינםטהורים, תמיד מטושטשים ולכל הפחות מושפעים מהבניות חברתיות.

במפגש הקרוב נתמקד בפסולת בהקשרשל אנשים עם מוגבלות ונדון במורכבות, בסתירות ובאי השוויון שמתגליםבמדיניות סביבתית, בדגש על מוגבלות. במהלך המפגש נשאל האם ובאיזו מידהמדיניות של צדק סביבתי מכירה באנשים עם מוגבלות כשותפים ולא כגורמי זיהום בעצמםוכן לא כ"בעיה" אותה צריך למנוע. בבסיס הדיון נדרש גם להיות ערים לסוגיהשל זיהום סביבתי כמקור לחולי ומוגבלויות ולאופן בו הפגיעים ביותר הן קבוצות מיעוטואוכלוסיות עניות.

 

המאמר שישמש אותנו כנקודת פתיחהלדיון על מתחים ופערים בין צדק סביבתי וצדק חברתי ועל חוסר ההכרה בצרכים של אנשיםעם מוגבלות, הוא:

 Thepoverty of plastics bans: Environmentalism’s win is a loss for disabled people