הזוכות במלגה לתלמידי מחקר לשנת תשע"ח

אוגוסט 15, 2018

הכירו את הזוכות במלגת המרכז לשנת תשע"ח/2018

שונית גול

תלמידת מחקר בתואר שני מן התכנית ללימודי תרבות באוניברסיטה העברית, על מחקרה:

על הכלה, הדרה ומה שביניהן: מקרה הבוחן של "בתי ספר מכילים" בישראל.  

שונית מספרת:

 "אני מחנכת בבית הספר "אילנות" שבירושלים, אשת חינוך השואפת לקדם את זכויותיהם של תלמידים עם מוגבלויות במערכת החינוך, בחברה ובתרבות, חוקרת בתחום לימודי המוגבלות בחינוך.

מחקרי בהנחיית ד"ר גילי המר וד"ר אורלי עידו, עוסק בסוגיות של הכלה והדרה של תלמידים עם מוגבלויות בתוך מערכת החינוך בישראל. המחקר יתמקד במודל ההכלה השואף לאפשר לתלמידים עם או בלי מוגבלות, למידה אשר שמה במרכז את צורכי התלמיד, באופן אשר מתאים לתפקודים ולצרכים מגוונים זאת מבלי לייצר סגרגציה והדרה. מטרת המחקר היא בעצם לנסות ולבחון את סוגיית ההכלה בתוך מערכת החינוך בישראל מתוך נקודת מבט חברתית-תרבותית. המחקר ידון בשאלות כמו מהי הכלה, מה המשמעות שלה וכיצד היא באה לידי ביטוי בשטח. כמו כן המחקר יעסוק בשאלות הנוגעות למדיניות בית-ספרית, לדרכי הוראה ותכניות לימודים, לעמדות מורים ותפישות של תלמידים והורים- כל אלה לאור התיאוריה של מודל לימודי המוגבלות בחינוך".

תמר גבע

תלמידת מחקר בתואר שני, מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית, על מחקרה:  הורים לילדים עם מוגבלות החברים בקבוצות מנהיגות יישוביות בישראל: מניעים להשתתפות והשפעתה על ההורה הפעיל.

תמר מספרת:

"אני עובדת בג'וינט ב"ישראל מעבר למגבלות" ומנחה קבוצות מנהיגות הורים לילדים ובוגרים עם מגבלות "קשר". לב הפעילות המקצועית שלי הנו שותפות בעשייה וליווי של משפחות לילדים עם מוגבלות, ואני רואה חשיבות עצומה בטיפוח תחום זה בידע משמעותי ושירותים שיעניקו למשפחות את שנדרש להם על מנת להתעצם, לצמוח. עבודת התזה שלי, בהנחייתה של דר' שירלי ורנר, עוסקת בהורים הפעילים בקבוצות מנהיגות יישוביות, במטרה להנכיח את השיח שהם מקיימים בפרספקטיבה של הגישה החברתית להבנת מוגבלות, לצד בחינת מניעיהם להצטרפות לפעילות והשפעתה עליהם כפרטים, תוך התמקדות במדדי העצמה וצמיחה ממשבר. כולי תקווה שמחקרי יהיה משמעותי להורים ולשירותים השונים ויאיר על רובד משמעותי בהתמודדותם של ההורים".