check
"לא כנגד כל הסיכויים": מבט חברתי-משפטי על משפחה במוגבלות | המרכז ללימודי מוגבלות

"לא כנגד כל הסיכויים": מבט חברתי-משפטי על משפחה במוגבלות

תאריך: 
ד', 01/06/202214:30-16:00
מיקום: 
https://huji.zoom.us/j/3128048322



"לא כנגד כל הסיכויים": מבט חברתי-משפטי על משפחה במוגבלות
המרכז ללימודי מוגבלות מזמין אתכם להצטרף אל המפגש השביעי בסדרת המפגשים הפתוחים "קרובים קרובים? אנשים עם מוגבלות, משפחה ויחסי קרבה".

"הורים בְמוגבלות" אינם בהכרחחיים בעצמם עם אבחנה רפואית או שונות גופנית, אך דרך ההורות לילד או ילדה עםמוגבלות, חיים ההורים בהרבה מובנים בתוך המוגבלות. המוגבלות - כמציאות חברתיתהמייצרת חסמים ומערכות שאינן מותאמות למגוון אנושי רחב - משפיעה ומבנה את המשפחהכולה כמשפחה במוגבלות. חשיפת משמעויות עשייתם וקולם של הורים במוגבלות מנכיחה בעיהחברתית ציבורית, המחייבת התייחסות ופתרון חברתי - משפטי. המפגש, אם כן, יתמקדבנקודת המבט של ההורים ויזהה את החסרים במדיניות ואת החסמים הייחודיים להם.באמצעות קריאה ביקורתית דרך המשקפיים של המודל החברתי למוגבלות, נצביע על חובתהחברה והמשפט כלפיהם.

במסגרת המפגש בהנחייתה של ד"רנילי ברויאר,תרצהד"רמרוהאיש-עם,עמיתת מחקר ומרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה ובמרכז האקדמי אונו."הורים בְמוגבלות" אינם בהכרחחיים בעצמם עם אבחנה רפואית או שונות גופנית, אך דרך ההורות לילד או ילדה עםמוגבלות, חיים ההורים בהרבה מובנים בתוך המוגבלות. המוגבלות - כמציאות חברתיתהמייצרת חסמים ומערכות שאינן מותאמות למגוון אנושי רחב - משפיעה ומבנה את המשפחהכולה כמשפחה במוגבלות. חשיפת משמעויות עשייתם וקולם של הורים במוגבלות מנכיחה בעיהחברתית ציבורית, המחייבת התייחסות ופתרון חברתי - משפטי. המפגש, אם כן, יתמקדבנקודת המבט של ההורים ויזהה את החסרים במדיניות ואת החסמים הייחודיים להם.באמצעות קריאה ביקורתית דרך המשקפיים של המודל החברתי למוגבלות, נצביע על חובתהחברה והמשפט כלפיהם.

במסגרת המפגש בהנחייתה של ד"רנילי ברויאר,תרצהד"רמרוהאיש-עם,עמיתת מחקר ומרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה ובמרכז האקדמי אונו.

להרשמה למפגש - לחץ כאן. 

לינק לזום של המפגש - 

https://huji.zoom.us/j/3128048322

(Meeting ID: 312 8048322)




לשאלות ופרטים נוספים ניתן לפנות אלינו בכתובת הבאה: ‫disability.studies@mail.huji.ac.il