ארכיון סדרות מפגשים פתוחים

במסגרת פעילות המרכז ללימודי מוגבלות בכל שנה אנו עורכים סדרת מפגשים הפתוחים לקהל הרחב העוסקים בנושא גג הקשור ללימודי מוגבלות וחוקרים אותו מזוויות שונות. המפגשים מתקיימים בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית בקמפוס הר הצופים במהלך סמסטר ב' של שנת הלימודים ופתוחים לקהל הרחב. אנו מזמינים אתכם לצפות במפגשים שלנו משנים קודמות ולהצטרף אלינו למפגשים בעתיד.

בדף זה תוכלו למצוא את ארכיון המפגשים הפתוחים מכל שנות פעילות המרכז, מחולק לדפי משנה לפי שנת פעילות. בכל דף תוכלו למצוא הקלטה ותמלול של המפגש, אם ישנו לינק שבור ניתן לפנות אלינו במייל הבא: disability.studies@mail.huji.ac.il 

*********************

בשנת תשפ"א אנו נדון בקשר שבין קהילה ואנשים עם מוגבלות "קהילה (מוגבלת) אתגרים והזדמנויות ביצירת קהילה מכילה". שיח הזכויות העוסק באנשים עם מוגבלות עוסק רבות במונח קהילה. שילוב קהילתי, קהילת האנשים עם מוגבלות (disability community) ודיור קהילתי הם דוגמא לכך. במסגרת עשרת המפגשים הבאים נבקש לחשוב (מחדש) על מונח זה כדי להבין טוב יותר מהי קהילה עבור אנשים עם מוגבלות, כיצד יוצרים אותה, איפה היא קיימת ולמה אנחנו בכלל צריכים אותה.

 

לחצו כאן לצפייה בהקלטות ותמלולים של המפגשים משנה זו.

 

 

בשנת תש"פ במסגרת סדרת המפגשים הפתוחים סקרנו את מקומם של אנשים עם מוגבלות כאזרחים בחברה הישראלית. במאה העשרים ואחת אזרחות במדינה דמוקרטית אמורה להעניק לאדם שורה של זכויות אזרחיות, פוליטיות וחברתיות. להיות אזרח גם גורר אחריו ציפייה כי האדם ימלא את חובתו האזרחית, כגון שירות צבאי/לאומי או השתלבות בשוק העבודה, ואף מסמן את הגבול בינינו לבין ה"אחר", זה שאינו אזרח. יחד עם זאת, מחקרים ביקורתיים מאתגרים את מושג האזרחות ומראים כי כרטיס הכניסה לעולם האזרחות אינו מחולק באופן הוגן, וכי קבוצות מסוימות בחברה מקבלות מעמד עודף על פני קבוצות אחרות. בסדרת המפגשים הזו, שהתקיימה במרחב הוירטואלי באמצעות תוכנת זום, דנו במעמד האזרחי של אנשים עם מוגבלויות בישראל ונבחן סוגיות שונות הקשורות למעמד זה.

לחצו כאן לצפייה בהקלטות ותמלולים של המפגשים משנה זו.

 

בשנת תשע"ט במסגרת סדרת המפגשים סקרנו את הגישה הרפואית/ פרטנית למוגבלות וכן את הגישה (גישות) חברתיות וגישות ביקורתיות. במהלך הסמסטר דנו בסוגיות שונות הקשורות לחייהם של אנשים עם מוגבלות תוך נסיון לדון בסוגיות אלו תחת הפרספקטיבה החברתית-ביקורתית למוגבלות. מרבית שיעורי הקורס ניתנו על-ידי מרצים אורחים מתחומים מגוונים. כמו כן, הקורס היה פתוח בפני שומעים חופשיים מהקהל הרחב.

לחצו כאן לצפייה בהקלטות ותמלולים של המפגשים משנה זו.

 

בשנת תשע"ח במסגרת סדרת ההרצאות התמקדנו בשני תחומים מרכזים בחייהם של אנשים עם מוגבלות: תחום ההשכלה באופן כללי וההשכלה הגבוהה בפרט, ותחום האוטונומיה, הגדרה עצמית ובחירה. בחנו, בין היתר, את זכותם של אנשים עם מוגבלות למימוש תחומים אלו, דרכים להגשמתם ונציג פרוייקטים ושירותים שונים המנסים לקדם תחומים אלו. דנו באופן ביקורתי בפערים בין המצב הקיים לבין המצב הרצוי בהתבסס על הגישה החברתית למוגבלות. 

לחצו כאן לצפייה בהקלטות ותמלולים של המפגשים משנה זו.

 

בשנת תשע"ז סדרת ההרצאות התמקדה בזכויות האדם הבולטות באמנת האו''ם בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות (CRPD), שאושררה על ידי ישראל בשנת 2012. אמנה זו נועדה לקדם, להגן ולהבטיח שכל אדם עם מוגבלות ייהנה משוויון מלא והגנה על כל זכויות האדם, תוך שמירה על כבודו. אחת לשבועיים ארחנו מרצה מומחה בתחום, שהציג נושא מסוים ואת השלכותיו על חיי היומיום של אנשים עם מוגבלות בישראל בראייה פרטנית ומערכתית. כך עמדה אמנת האו''ם ומשמעותה לדיון בכל מפגש, בו בחנו את השלכותיה על מדיניות ופיתוח שירותים לאנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים. 

לחצו כאן לצפייה בהקלטות ותמלולים של המפגשים משנה זו.

 

*********************

תמונה מתוך מפגש פתוח לקהל הרחב

"אזרחות טובה? מקומם של אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית" - סדרת מפגשים פתוחים תש"פ

 

בשנת הפעילות תש"פ דנו במקומם של אנשים עם מוגבלות כאזרחים בחברה הישראלית. במאה העשרים ואחת אזרחות במדינה דמוקרטית אמורה להעניק לאדם שורה של זכויות אזרחיות, פוליטיות וחברתיות. להיות אזרח גם גורר אחריו ציפייה כי האדם ימלא את חובתו האזרחית, כגון שירות צבאי/לאומי או השתלבות בשוק העבודה, ואף מסמן את הגבול בינינו לבין ה"אחר", זה שאינו אזרח. יחד עם זאת, מחקרים ביקורתיים מאתגרים את מושג האזרחות ומראים כי כרטיס הכניסה לעולם האזרחות אינו מחולק באופן הוגן, וכי קבוצות מסוימות בחברה מקבלות מעמד עודף על פני קבוצות אחרות. בסדרת המפגשים הזו, שהתקיימה במרחב הוירטואלי באמצעות תוכנת זום, דנו במעמד האזרחי של אנשים עם מוגבלויות בישראל ונבחן סוגיות שונות הקשורות למעמד זה.

 

פירוט הרצאות:

01.04.20 מוגבלות בימי קורונה - מבט ביקורתי על אנשים עם מוגבלות ומשבר הקורונה בישראל/ נעמה לרנר, עו"ד רויטל לן כהן ויואב קריים.

מפגש מיוחד עם שלושה דוברות ודוברים שהרצאו על נושאים שונים הקושרים בין משבר הקורונה לאנשים עם מגובלות: 

נעמה לרנר, "בזכות", המרכז לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות. ההרצאה תעסוק בזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות המתגוררים במוסדות בעת משבר הקורונה, והיעדר שירותים מותאמים ומספקים עבור אנשים עם מוגבלות שמתגוררים בקהילה. עו"ד רויטל לן כהן – קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ואמא לנער עם אוטיזם. ההרצאה תעסוק בכשלים המערכתיים של משרד החינוך ו/או המדינה בהבטחת שירותים חיוניים, מתאימים ואיכותיים לילדים ומתבגרים עם מוגבלויות ולבני משפחתם במצב החירום הנוכחי. יואב קריים, מנהל שותף של האשכול לשינוי חברתי, בית איזי-שפירא. נושא ההרצאה "בין קריסה להזדמנות – התמודדות עם זמני משבר" והיא תעסוק בבדידות של אנשים עם מוגבלות ובצורך ברשת תמיכה פיזית מעבר לזו הדיגיטלית בימים אלה.

לצפייה בהקלטת המפגש לחצו כאן | לתמלול המפגש לחצו כאן

 

22.04.20 עצמאות OUT: המסע אל עבר שיח פוליטי לא יכולתני/ ד"ר ליאורה רופמן

במסגרת המפגש ולאור יום העצמאות הקרב, נדון באופן ביקורתי במושג העצמאות וננסה להבין למה עצמאות זהOUT  באופן כללי ועוד יותר בעידן הקורונה. במאה העשרים ערך העצמאות אומץ על ידי תנועת הזכויות של אנשים עם מוגבלות ככלי פוליטי. בניסיונם להשתחרר מהדימוי התלותי והפגיע שהכתיב המודל הרפואי, נכים הגדירו מחדש את מושג העצמאות וניכסו אותו עבור עצמם. ובכל זאת, מתוך התנועה הושמעו גם קולות ביקורת שטענו מנגד כי ערך העצמאות ניזון ממקורות אייבליסטים וכי מדובר במושג שמשמר כוח פוליטי של קבוצות הגמוניות. מתוך כך נפנה לבחינה מחודשת של המושגים החלופיים "תלות" ו"פגיעות" וננסה להבין כיצד תפיסה זו יחד עם התמקדות במונח האוטונמיה פותחת צוהר להבנה מעמיקה של ניסיון החיים של אנשים עם מוגבלות והקשר שלהם לזולת.

המרצה: ד"ר ליאורה רופמן, מנכ"לית עמותת מיח"א ומרצה בקריה האקדמית אונו במסלול ללימודי חינוך וחברה

לצפייה בהקלטת המפגש לחצו כאן | לתמלול המפגש לחצו כאן

 

06.05.20 מה נשמע? צורות תקשורת חלופיות בעולם מדבר/ ד"ר מיכל גלייטמן

במפגש נשאל מה זו שפה? מה זו תקשורת? מה הקשר שלהן לדיבור? ומה המשמעות של אלה עבור מי שלא משתמשת בשפה דבורה? ההרצאה תאתגר תפיסות שגורות ביחס לשפה - למשל שחשוב לציית לחוקים ולדבר ״נכון״ כדי שיבינו אותך. במקום זאת תוצג גישה ששמה במרכז את חופש הבחירה של הדובר, ונדון בהשלכות של גישה כזו על האופן שבו אנחנו מבינים מוגבלויות שמשפיעות על שפה ותקשורת.

המרצה: ד"ר מיכל גלייטמן, עמיתת מחקר במכון ון-ליר בירושלים.

לצפייה בהקלטת המפגש לחצו כאן | לתמלול המפגש לחצו כאן

 

13.05.20 אהבה ללא גבולות? תפיסות עו"סים ביחס לזוגיות של אנשים עם מוגבלות שכלית במסגרות דיור חוץ-ביתיות/ עו"ס חן בונדורבסקי

על אף שהאמנה בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות מדגישה את הזכות של אנשים עם מוגבלות לזוגיות, מיניות ומשפחה, גם כיום בחלק לא מבוטל של המקרים, אנשים עם מוגבלות שכלית אינם מצליחים לממש זכות זו. בהמשך לכך, נראה כי תפקיד מרכזי ביכולת לממש זכות זו הינו בידיהם של אנשי המקצוע, ובהם העובדים הסוציאליים. המפגש יעסוק באופן בו עובדות ועובדים סוציאליים המועסקים במסגרות דיור של אנשים עם מוגבלות שכלית תופסים את הזכות לזוגיות ומאפשרים לממשה.

המרצה: חן בונדורבסקי-היימן, M.S.W.. עו"ס במכבי שירותי בריאות ומטפלת רגשית בילדים על הספקטרום האוטיסטי בעמותה לילדים בסיכון.

לצפייה בהקלטת המפגש לחצו כאן | לתמלול המפגש לחצו כאן

 

27.05.20 א.נשים בזנות ומוגבלות: חיבורים ושותפויות / עו"ס הילי עישר אלמגור ופאנל עם נציגות מ"ארגמן - ארגון נשים עובדות"

במפגש ננסה לבחון את החיבורים, ההקבלות וגם ההבדלים שבין מוגבלות וזנות. בין השאר נדון בסוגיות של זהות, סוכניות (agency), אקטיביזם וכלכלה, והאופן בו א.נשים משתי הקבוצות מתמקמות,ים בתוכן. לאחר דברי הפתיחה, יתקיים פאנל בהשתתפות הדוברות/ים.

הדוברות/ים: הילה עישר אלמגור, אקטיביסטית, עמותת "ארגמן – ארגון נשים עובדות" נילי ברויאר, רכזת אקדמית, המרכז ללימודי מוגבלות, ודוקטורנטית בלימודי מוגבלות, אוניברסיטת אילנוי בשיקגו איילת בן נר, אקטיביסטית, עמותת "ארגמן – ארגון נשים עובדות" הוד הורביץ, אקטיביסט, עמותת "ארגמן – ארגון נשים עובדות" ד"ר ענת גרינשטיין, חוקרת בלימודי מוגבלות ופעילה ב"אשה לאשה – מרכז פמיניסטי חיפה"

לצפייה בהקלטת המפגש לחצו כאן | לתמלול המפגש לחצו כאן

 

03.06.20 רפורמה בתחום האפוטרופסות: אתגרים והזדמנויות /עו"ס בוני גולדברג ועו"ס ועו"ד אפרת רייך

ממשלת ישראל מינתה צוות בין-משרדי שמטרתו לבחון את תחום האפוטרופסות ואת החלופות לתמיכה והגנה על אנשים בגירים עם מוגבלות. הדו"ח של הצוות, אשר אושר ע"י משרדי המשפטים, הרווחה והבריאות ופורסם בפברואר שנה שעברה, הציג שורה של מסקנות העוסקות במקומו של האדם בהליך המינוי וכן בחסמים ליישום חלופות פחות מגבילות. במסגרת המפגש יציגו ראשת הצוות והמרכזת שלו את מסקנות הדו"ח וידונו באתגרים ליישומן.

הדוברות: עו"ד ועו"ס אפרת רייך, מרכזת הצוות הבינמשרדי לתחום האפוטרופסות וחלופות לתמיכה והגנה על בגירים וכיום  בצוות יישום המלצות ועובדת ביחידת האפוטרפוס הכללי במשרד המשפטים. ועו"ס בוני גולדברג, ניהלה בעבר את המינהל לשירותי קהילה ורווחה בעיריית ירושלים וכן היתה מנהלת מחוז ירושלים במשרד הרווחה. יו”ר הצוות הבינמשרדי לתחום האפוטרופסות וחלופות לתמיכה והגנה על בגירים וכיום בצוות היישום של המלצות הדו"ח

לצפייה בהקלטת המפגש לחצו כאן | לתמלול המפגש לחצו כאן

 

10.06.20 על מי מגנים המפעלים המוגנים? תעסוקה מוגנת ואנשים עם מוגבלויות/ עו"ד רון דרך ואנאיס די

במפגש ננסה לבחון באופן ביקורתי את השימוש בתעסוקה מוגנת. בחלק הראשון של המפגש יציג עו"ד רון דרך את המאפיינים של תעסוקה מוגנת ואת ההקשר החוקי שלה, וכן את הביקורת כלפיה. לאחר מכן, אנאיס די תעסוק בשאלה "של מי השיקום הזה?" תוך התמקדות בנעשה בתעסוקה מוגנת של משרד הבריאות ועל ניסיון וידע אישי שלה כ"משתקמת".

המרצים/ות: רון דרך, עו"ד, מנחה הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות באוניברסיטה העברית, ואנאיס די, פעילה חופשית לזכויות בתחום בריאות הנפש

לצפייה בהקלטת המפגש לחצו כאן | לתמלול המפגש לחצו כאן

 

17.06.20 קצבאות נכות מבעד למודל החברתי/ד"ר נצן אלמוג וד"ר גל זוהר

על רקע המאבק הארוך להעלאת קצבאות הנכות והדיונים בנושא שינוי קצבת הניידות, ערכו ד"ר נצן אלמוג וד"ר גל זוהר מחקר השוואה בינלאומי מקיף הבוחן את תהליכי הערכת המוגבלות והתנאים הנלווים במערכות הקצבאות לאנשים עם מוגבלות בישראל ובעולם. בהרצאה יוצגו ממצאי המחקר העיקריים, ביניהם המסקנה כי השיח על קצבאות הנכות ומגוון הקצבאות הנלוות מחייב את מקבלי ההחלטות לבחון ולהכיר גישות ומודלים שונים למוגבלות ולקיים דיון ערכי-אסטרטגי העוסק במטרות מערכת הקצבאות, הגדרת הזכאויות, התנאים הנלווים והקשר בין מערכות הקצבה השונות. בנוסף נתייחס להקשר הייחודי של הקצבאות לאור המציאות התעסוקתית החדשה בישראל במשבר הקורונה.

המרצים/ות: ד"ר גל זוהר, מנהל יחידת מחקר ומדיניות, שירות התעסוקה. ד"ר נצן אלמוג, ראש המיקוד בשילוב והכלה, החוג לחינוך וחברה, הקריה האקדמית אונו.

לצפייה בהקלטת המפגש לחצו כאן | לתמלול המפגש לחצו כאן

 

 

"זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות" - סדרת מפגשים פתוחים בשנת פעילות תשע"ז

 

בשנת תשע"ז סדרת ההרצאות התמקדה בזכויות האדם הבולטות באמנת האו''ם בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות (CRPD), שאושררה על ידי ישראל בשנת 2012. אמנה זו נועדה לקדם, להגן ולהבטיח שכל אדם עם מוגבלות ייהנה משוויון מלא והגנה על כל זכויות האדם, תוך שמירה על כבודו. אחת לשבועיים ארחנו מרצה מומחה בתחום, שהציג נושא מסוים ואת השלכותיו על חיי היומיום של אנשים עם מוגבלות בישראל בראייה פרטנית ומערכתית. כך עמדה אמנת האו''ם ומשמעותה לדיון בכל מפגש, בו בחנו את השלכותיה על מדיניות ופיתוח שירותים לאנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים. 

 

פירוט ההרצאות:

מפגש בנושא: 'הזכות לשילוב בתעסוקה' התקיים ב23.11.2016
לתמלול המפגש לחץ כאן

מפגש בנושא 'הזכות לשילוב בחינוך, מזרח לעומת מערב ירושלים' התקיים ב7.12.2016
לקישור לצפייה במפגש: https://www.youtube.com/watch?v=BY2KfGqcl0A
לתמלול המפגש לחץ כאן 

מפגש בנושא 'תפיסה ממוקדת אדם ומימוש סל סיוע אישי' התקיים ב21.12.2016
לקישור לצפייה במפגש: https://www.youtube.com/watch?v=41iRUEriHpE
לתמלול המפגשלחץ כאן

מפגש בנושא: 'הזכות לשילוב קהילתי בדיור' התקיים ב4.1.2017
לקישור לצפייה במפגש: https://www.youtube.com/watch?v=r32o-5seDu4
לתמלול המפגש לחץ כאן 

מפגש בנושא: 'זכות הבחירה ותמיכה בקבלת החלטות' התקיים ב18.1.2017
לקישור לצפייה במפגש: https://www.youtube.com/watch?v=RWWjqevtOQI
לתמלול המפגש לחץ כאן 

מפגש בנושא 'הזכות למשפחה: התבוננות על דילמת הפונדקאות בקרב אנשים עם מוגבלויות' התקיים ב1.3.2017
לקישור לצפייה במפגש: https://www.youtube.com/watch?v=l2LEqAAiasU
לתמלול המפגש לחץ כאן 

מפגש בנושא 'הזכות לקבלת שירות ברמה מיטבית: התבוננות על הרפורמה בבריאות הנפש' התקיים ב15.3.2017
לקישור לצפייה במפגש: https://www.youtube.com/watch?v=z9bDXKqVo-c
לתמלול המפגש לחץ כאן

מפגש בנושא 'מסגרות יום ושילוב בגיל הרך: שינוי המדיניות והחוק בעזרת קואליציית ארגונים והורים' התקיים ב19.4.2017
לתמלול המפגש לחץ כאן

מפגש בנושא 'השתתפות בחיי תרבות ופנאי' התקיים ב3.5.2017
לקישור לצפייה במפגש: https://www.youtube.com/watch?v=js3hl-QS2uA
לתמלול המפגש לחץ כאן 

מפגש בנושא ' Strategies for mobilizing and organizing people with disabilities for political advocacy' התקיים ב17.5.2017
לקישור לצפייה במפגש: https://www.youtube.com/watch?v=ooqWhkRHJvY
לתמלול המפגש לחץ כאן 

מפגש בנושא 'שיח הזכויות והמודל החברתי של המוגבלות בחברה החרדית בישראל' התקיים ב14.6.2017
לקישור לצפייה במפגש: https://www.youtube.com/watch?v=b2_4y0N4kWM
לתמלול המפגש לחץ כאן 

 

 

"מוגבלות בראייה חברתית - איפה אנו עומדים ולאן שואפים" - סדרת מפגשים פתוחים בשנת פעילות תשע"ח

 

בשנת תשע"ח במסגרת סדרת ההרצאות התמקדנו בשני תחומים מרכזים בחייהם של אנשים עם מוגבלות: תחום ההשכלה באופן כללי וההשכלה הגבוהה בפרט, ותחום האוטונומיה, הגדרה עצמית ובחירה. בחנו, בין היתר, את זכותם של אנשים עם מוגבלות למימוש תחומים אלו, דרכים להגשמתם ונציג פרוייקטים ושירותים שונים המנסים לקדם תחומים אלו. דנו באופן ביקורתי בפערים בין המצב הקיים לבין המצב הרצוי בהתבסס על הגישה החברתית למוגבלות.

 

פירוט הרצאות:

 "אף אדם אינו אי": מחשבות מחודשות  על פגיעות ותלות בחייהם של אנשים עם מוגבלות
במהלך המפגש אותגרו מחדש מושגים כמו- תלות, פגיעות, עצמאות ואוטונומיה בחייהם של אנשים עם מוגבלות. ליאורה רופמן, דוקטורנטית בתוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן, חוקרת זכויות אדם של אנשים עם מוגבלות ומורשת לנגישות השירות- שיתפה ממחקרה החשוב. ד"ר ליאור חביב, ד"ר לביופיזיקה ומהנדס, מפתח ויזם בתחומים הנוגעים לחדשנות טכנולוגיה והכלה- סיפר את סיפורו האישי והביא נקודות מבט מרתקות.

לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן.    לתמלול: לחצ/י כאן.

2.5 אינטרסקס: הקונפליקט בין גוף לחברה וזכות הבחירה
במפגש הרצתה: ד"ר לימור מעודד-דנון, פוסט דוקטורנטית בעמיתי מרטין בובר למדעי הרוח והחברה באוניברסיטה העברית ומרצה בתחום הביו-פוליטיקה של מין/מגדר בגוף באוניברסיטת בן גוריון בנגב ובאוניברסיטה העברית. במפגש המרתק דיברה ד"ר מעודד-דנון על הפער הקיים בין השיח הרפואי-אבחנתי לשיח של בחירה מגדרית. מי מגדיר את הגוף? ואילו השלכות קיומיות ומעשיות יש לשאלה זו במקרים של אינטרסקס.

לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן.  לתמלול: https://disabilities.huji.ac.il/sites/default/files/s-wdis/files/tmlvl_-_2.5.2018_1.docx

9.5 מוגבלות במשפט, מוגבלות ומשפט :על הקשרים ההדדיים בין התפתחות שיח הזכויות והגישה הביקורתית למוגבלות
במפגש הרצתה ד"ר שגית מור, מרצה בכירה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, חברת הועדה המייעצת לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. תחומי מומחיותה הם לימודי מוגבלות וזכויות אנשים עם מוגבלויות. ממקימות הפורום האינטרנטי העוסק בלימודי מוגבלות בישראל (IDSN) וכן מרכזת את קבוצת החוקרים של לימודי מוגבלות ומשפט באגודה למשפט וחברה. פרסומיה עוסקים בנושאים מגוונים, כולל קצבאות נכות, תעסוקה, נגישות, נגישות למשפט, ביואתיקה ועוד.
לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן  לתמלול: https://disabilities.huji.ac.il/sites/default/files/s-wdis/files/tmlvl_-_9.5.2018.docx

16.5 פרספקטיבות שונות בגישה ממוקדת אדם 
במפגש התארחו גב' סועאד דיאב ומר מארק שמיס ודנו בנושא של גישה ממוקדת אדם מפרספקטיבות שונות. גב' דיאב, מנהלת ומפתחת תכניות בתחום אנשים עם מוגבלות בחברה הערבית במסגרת ישראל מעבר למוגבלות, עוררה דיון על חיוניותו של המרכיב התרבותי והמגדרי בשיח על מוגבלות ועל חשיבותו של שינוי תודעתי חברתי בנושא. מר שמיס, ראש אגף בכיר הערכה, הכרה ותכניות, במינהל מוגבלויות במשרד הרווחה; שוחח על שינויים ומגמות חדשות במנהל המוגבלויות לאור גישה ממוקדת אדם. 
לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן.  לתמלול: לחצ/י כאן.

דבר עלינו בלעדינו בכנסת:  אנשים עם מוגבלות כשותפים להליכי חקיקה בעניינם- חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות כמקרה בוחן
במפגש התארחו רונן גיל, יזם ופעיל חברתי, מחלוצי הקהילה האוטיסטית בישראל, ממייסדי אס"י – פעילי הקהילה האוטיסטית בישראל ומר יותם טולוב, מנכ”ל "בזכות", עורך דין במקצועו, אשר ריכז את תחום הכשרות המשפטית ואפוטרופסות בארגון. רונן שוחח הצורך בתיקון מהותי של כמה  דברי חקיקה בדגש על חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות בבחינת 'שום דבר עלינו לא יוכרע בלעדינו' וסיפר על פעילותו החברתית בועדות הכנסת בהקשר זה. יותם סיפר על התגלגלות ותובנות התהליך של חשיבה אזרחית משותפת אודות שינוי בחוק האפוטרופסות.
לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן.   לתמלול: לחצ/י כאן.

30.5 'ואיפה הרמפה שלי?' - נגישות ההשכלה הגבוהה גם לסטודנטים עם מוגבלות נפשית
במפגש הרצתה ד"ר מיכל טנא-רינדה, מרפאה בעיסוק, מרצה בקריה אקדמית אונו, עובדת במכון להנגשה קוגניטיבית ומנהלת תוכנית של פיתוח ידע בג'וינט. את הדוקטורט שלה עשתה באופן ספציפי על הנגשה של השכלה לאנשים בבריאות הנפש. מיכל שיתפה ממחקרה החשוב אודות חוויתם של סטודנטים עם מוגבלות נפשית, על ההתאמות שניתנות וכן דיברה על מה עוד חשוב לפתח ולעשות בענין.
לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן.   לתמלול: לחצי/י כאן.

6.6 קבוצות לסינגור עצמי וייצוג קהילתי
במפגש התארחו ד"ר דורית ברק, חוקרת מרצה ופעילה בסינגור וניהול עצמי של קבוצות של אנשים עם מוגבלויות וכרכזת האקדמית של התכנית לפיתוח רשת ארצית של קבוצות לסינגור עצמי, בהובלת עמותות אלווין ישראל ובית איזי שפירא. דורית שיתפה מניסיונה על הקמתן של קבוצות סינגור עצמי בארץ, מטרותיהן ומצבן כיום. לדבריה הגיב מר דודו חפצדי, מסנגר בקבוצות לסינגור עצמי במסגרת התכנית לפיתוח רשת ארצית של קבוצות לסינגור עצמי, בהובלת עמותות אלווין ישראל ובית איזי שפירא ופעיל בדיוני וועדת החוקה של הכנסת על השינויים בחוק האפוטרופסות. דודו שיתף בסיפורו האישי, כיצד הצטרף לקבוצה, תהליך ההתפתחות האישי שעבר במסגרתה ועשייתו כיום. 
לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן.  לתמלול: לחצ/י כאן.

13.6 טכנולוגיה נגישה בעידן דיגיטלי: תרומתה לשילוב בחינוך 
במפגש גב' אילנה ביניש- סיפרה על תחום עיסוקה כמורשת נגישות שירות, יועצת לארגונים שחייבים בביצוע התאמות נגישות בשירות בהתאם לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ועל תחום התמקדותה- אינטרנט, והנגשת מידע. אילנה סיפרה על התפתחותן של טכנולוגיות סיוע ועל השימוש בהן כיום. בהמשך דיברה גב' ניצן צליק, יו"ר גרעין סמ"ן באוניברסיטה העברית על החוויה המורכבת של להיות סטודנט באקדמיה, על בעיות נגישות העולות בשטח, על פעילות התא בהסברה וקידום מודעות ועל מה שעוד חשוב לפתח. 
לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן.  לתמלול: לחצ/י כאן.

20.6  מימוש הפוטנציאל האנושי: התפקיד של מערכות החינוך
במפגש הרצה הרב רפי פוירשטיין, נשיא "מכון פוירשטיין"  ורב קהילה על הגישה של מימוש הפוטניאל האנושי המבקשת לראות את "תמונת האדם" והאמונה באפשרויות הגלומות בו. מר עדי נתן- מורה לחינוך מיוחד ומאמן אישי, מומחה לנגישות מערכות מידע, החי עם עיוורון מולד ונעזר בכלב נחייה; סיפר את סיפורו האישי, על החיים עם העיוורון לאורך תקופות חייו, ועל בחירה בחיים עצמאיים ומלאי משמעות ועשייה. 
לצפייה בסרטון:לחצ/י כאן.  לתמלול: לחצ/י.

27.6  לבחור או לא לבחור? בחירה, אנשים עם מוגבלות שכלית ומדינת הרווחה

המפגש שחתם את סדרת המפגשים לשנה זו נגע בסוגיה הנשזרה לאורך כל מפגשי הסמסטר והיא ליבת הנושאים כולם: בחירה. ד"ר רוני הולר פתח בהצגת המושג בחירה והמורכבות העולה ממנו במפגש עם המושג עצמאות. ניסינו להבין באיזו מידה מתממשת בחירה בהקשר של מערכות הרווחה בישראל בתחומי מדיניות שונים. ד"ר שירלי ורנר עוררה דיון בסוגיה זו בדגש על תחום הדיור, שעסק בשאלת הבחירה ומימוש רצון הפרט בוועדות האבחון וההשמה. במפגש גם הענקנו תעודות מלגה לשתי המלגאיות הנהדרות החדשות שלנו: תמר גבע ושונית גול, שהציגו את עצמן ומחקרן בקצרה. 
לצפייה בסרטון:לחצ/י כאן.   לתמלול:לחצ/י כאן.

 

"מוגבלות בראייה חברתית - איפה אנו עומדים ולאן שואפים" - סדרת מפגשים פתוחים בשנת פעילות תשע"ט

 

בשנת תשע"ט במסגרת סדרת המפגשים סקרנו את הגישה הרפואית/ פרטנית למוגבלות וכן את הגישה (גישות) חברתיות וגישות ביקורתיות. במהלך הסמסטר דנו בסוגיות שונות הקשורות לחייהם של אנשים עם מוגבלות תוך נסיון לדון בסוגיות אלו תחת הפרספקטיבה החברתית-ביקורתית למוגבלות. מרבית שיעורי הקורס ניתנו על-ידי מרצים אורחים מתחומים מגוונים. כמו כן, הרצאות הקורס היו פתוחות בפני שומעים חופשיים מהקהל הרחב.
 

 

פירוט הרצאות:

לשבור את תקרת הזכוכית: החסמים והתקוות של אנשים חרשים וכבדי שמיעה
במפגש הרצתה שירלי פינטו, משפטנית, פעילה חברתית-פוליטית, ממייסדי עמותת המרכז הישראלי ללימודי חירשות, על תקרת הזכוכית העבה שקיימת מעל ראשם של אנשים חרשים וכבדי שמיעה, החסמים העומדים בפניהם ועל החלום הבלתי פוסק והחזון- לפרוץ את התקרה. ההרצאה נערכה במסגרת קורס של ד"ר שירלי ורנר, בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית. 
לצפייה בסרטון: לחצו כאן.

הדינאמיקה של יחסי הסיוע במקצועות הטיפול 
בהרצאה הרצתה יעל הלוי, ביבליותרפיסטית ומטפלת בתנועה, אודות העמדות המתפתחות לעבר שינוי ביחסי איש המקצוע והאנשים עם מוגבלויות שמקבלים ממנו שירות או טיפול מקצועי, ובתפיסות שהשתנו גם בפסיכותרפיה באשר ליחסי מטפל-מטופל.
ההרצאה נערכה במסגרת קורס של ד"ר רוני הולר, בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית.
לצפייה בסרטון: לחצו כאן.  לתמלול: לחצ/י כאן.

דרך מראת השירותים: נראות והסדרת הנגישות של מראות בשירותים הציבוריים
בהרצאה הרצתה נילי ברויאר, דוקטורנטית בתכנית ללימודי מוגבלות באוניברסיטת אילינוי שבשיקגו ופעילה לקידום לימודי מוגבלות ואמנות נכות בישראל. ההרצאה התמקדה במרחב השירותים הציבוריים ועשתה שימוש בראי כאמצעי יוצא דופן לבקר את הגישה הטכנוקרטית לנגישות.
ההרצאה נערכה במסגרת קורס של ד"ר רוני הולר, בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית.
לצפייה בסרטון: לחצו כאן. לתמלול: לחצ/י כאן.

20.3.19  מגדר לסוגיו: לימודי ביקורת מוגבלות פמיניסטיים בישראל /ד"ר אירית דלומי
 לתמלול: לחצ/י כאן.

3.4.19   לימודים קווירים והשקתם לביקורת מוגבלות / ד"ר לימור מעודד-דנון
לצפייה בסרטון: לחצו כאן  לתמלול: לחצ/י כאן.

10.4.19  סוציולוגיה של מוגבלות בגישה   ביקורתית/ רונן גיל
לצפייה בסרטון:לחצ/י כאן.   לתמלול: לחצ/י כאן.

1.5.19   שילוב והכלה בבתי ספר ובהשכלה גבוהה/ שונית גול וסתיו ניסר
לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן.  לתמלול: לחצ/י כאן.

15.5.19   זהות ואנשים עם מוגבלויות:בין הפרטי ללאומי/ שרית טילוביץ לוי, יפעת קליין וענבר עמית
לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן.   לתמלול: לחצ/י כאן.

5.6.19   מעצבים מציאות: אקטיביזם של צעירים עם וללא מוגבלות ואקטיביזם של הורים/ תמר גבע, גליה גרנות וחברי לינק20
לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן.  לתמלול: לחצ/י כאן.

12.6.19  "אני נכה וסקסי.ת": מיניות וזהות / רונה סופר
לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן.   לתמלול: לחצ/י כאן.

19.6.19  חיים עם עובדות-עובדי סיעוד בראי ביקורת מוגבלות ותפיסות פמיניסטיות / אסנת יחזקאל-להט
לצפייה בסרטון:https://youtu.be/2EDc1d_tmbg   לתמלול: לחצ/י כאן.

19.6.19  לעצב מציאות אחרת: עיצוב ככלי ביקורתי בשדה המוגבלות / נילי ברויאר ושנית אדם
לצפייה בסרטון: לחצ/י כאן.   לתמלול: לחצ/י כאן.

 

"קהילה (מוגבלת) אתגרים והזדמנויות ביצירת קהילה מכילה" - סדרת מפגשים פתוחים תשפ"א

 

בשנת הפעילות תשפ"א אנו נדון בקשר שבין קהילה ואנשים עם מוגבלות "קהילה (מוגבלת) אתגרים והזדמנויות ביצירת קהילה מכילה". שיח הזכויות העוסק באנשים עם מוגבלות עוסק רבות במונח קהילה. שילוב קהילתי, קהילת האנשים עם מוגבלות (disability community) ודיור קהילתי הם דוגמא לכך. במסגרת עשרת המפגשים הבאים נבקש לחשוב (מחדש) על מונח זה כדי להבין טוב יותר מהי קהילה עבור אנשים עם מוגבלות, כיצד יוצרים אותה, איפה היא קיימת ולמה אנחנו בכלל צריכים אותה.

 

המפגשים יערכו בימי רביעי בשעות 16:00-14:30 דרך הזום במהלך החודשים אפריל-יוני 2021. 

פרטי הזום של המפגשים: https://huji.zoom.us/j/3128048322 (Meeting ID: 312 804 8322) כל המפגשים יהיו עם אותו הלינק.

המפגשים ילוו בתמלול סימולטני, לשאלות וצרכי נגישות נוספים ניתן לפנות אלינו במייל:
disability.studies@mail.huji.ac.il


פירוט ההרצאות (מתעדכן)

07.04.21 - כוחה של קהילה: בין שייכות להדרה
קהילה היא יותר מאוסף של אנשים, היא כוללת בתוכה תחושת שייכות ומכנה משותף. תחושת השייכות הזו מייצרת בסיס יציב והעצמה לפעולה בעולם. יחד עם זאת, בעצם כינון הקהילה היא גם מייצרת הפרדות וגבולות המגדירים מי לא מהווה חלק מהקהילה. במפגש נשאל מהו כוחה של קהילה, את מי היא כוללת ואת מי היא מדירה, מה מקומם של א.נשים עם מוגבלות בקהילה ומה תפקידן של קהילות המתארגנות על בסיס מוגבלות.
המפגש יכלול פאנל בהנחיית ד"ר ענת גרינשטיין, המרכז ללימודי מוגבלות, ובהשתתפות:
צמרת הרשקו, אשה לאשה, מרכז פמיניסטי חיפה
בועז אחד העם, המרכז ללימודי חרשות
טל(י) ווזנר-שלום-נבו, פעילה אנרכו-קווירית
לאחר הפאנל יתקיים דיון בהשתתפות הקהל

לינק להקלטה של המפגש - לחצו כאן 

 

21.04.21 - מדיניות המעבר לדיור בקהילה בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית: בציון עשור לדו"ח ועדת המומחים

המאבק לביטול המוסדות ותמיכה בחיים עצמאיים בקהילה הוא מאבני היסוד של תנועות הנכים בעולם. בימים אלו אנו מציינים עשור להגשת המלצותיה של ועדת מומחים במינוי משרד הרווחה, אשר עסקה במעבר של אנשים עם מוגבלות שכלית מדיור מוסדי לדיור בקהילה. בין המלצות הועדה ניתן למצוא תכנית הדרגתית לסגירת מוסדות ומעבר לדיור בקהילה.

במפגש יציגו פרופ' אריק רימרמן (יו"ר הוועדה, פרופסור אמריטוס וראש הקתדרה לרווחה ותכנון חברתי ע״ש ריצ’ארד קרוסמן, הפקולטה למדעי הבריאות והרווחה באוניברסיטת חיפה), וד"ר איילת גור (המחלקה לעבודה סוציאלית במכללת תל-חי)  את המדיניות בתחום וידונו באיזו מידה התממש חזונה של הוועדה ומה הצעדים הבאים שעלינו לנקוט.

לינק להקלטה של המפגש - לחצו כאן. | לינק לתמלול האירוע - לחצו כאן

05.05.21 - כוחה של קהילה בהתמודדות עם משברים נפשיים

קהילה מכילה היא כזאת הנותנת מקום לכל חבריה לקחת חלק, אך האם הקהילה באמת בנויה להתמודד עם כל מצב? במפגש הקרוב בסדרה נבחן אילו כוחות יש לקהילה ולחבריה להתמודד עם משברים נפשיים ונבקש לדון האם זה בכלל תפקידם. במפגש נכיר אנשים וגופים הפועלים להדגיש את התפקיד של קהילה בהתמודדות עם מצבים נפשיים אקוטיים, נבין את היתרונות בשיטות השונות כלפי האנשים עצמם, משפחותיהם וסביבתם ונבקש לחשוף ולבקר את החסמים והאתגרים בתחום.

המפגש יכלול פאנל בהשתתפות:
פרופ' פסח ליכטנברג, מייסד עמותת סוטריה ישראל, לשעבר ראש החוג לפסיכיאטריה באוניברסיטה העברית, בעל ניסיון של 25 שנות ניהול מחלקה פסיכיאטרית סגורה מאותגרת קהילתיות.
עו"ס סיוון בר און, מייסדת ומנכ"לית ארגון דיאלוג פתוח ישראל – דפ”י, MSW בעבודה סוציאלית בדגש של נשים ומגדר, חוקרת חלופות אשפוז, אקטיביסטית בתחום ברה”ן ועו”ס בבית סוטריה נשים בירושלים.
מר אהרון ברלין, מלווה בבית סוטריה בירושלים עם ידע מניסיון

לינק להקלטה של המפגש - לחצו כאן | לינק לתמלול של המפגש - לחצו כאן

 

12.05.21 - קהילה במאה ה-21: אנשים עם מוגבלות במרחב הוירטואלי

במפגש הקרוב נעסוק בקהילות וירטואליות וננסה להבין את האתגרים וההזדמנויות שיש בהם. המפגש יורכב משתי הרצאות קצרות שלאחריהן יתקיים דיון בנושא.

סקס אחר - קהילת אנשים עם מוגבלות מדברים על מיניות
הרצאה של דני גרמייז, פעיל חברתי ומנהל קבוצת ״אני נכה וסקסי״, על איך קהילות וירטואליות מאפשרות לאנשים עם מוגבלויות להתמודד עם סוגיות של דימוי גוף, דימוי חברתי ומיניות.

פרפורמנס אקטיביסטי במדיה חברתית: נראות ויחסי יחיד-קהילה
אקטיביזם של מוגבלות ברשתות חברתיות משקף את יחסי היחיד והקהילה אליה הוא משתייך, או מנסה להימנע מלהשתייך. יחסים אלו מורכבים במיוחד אצל אנשים עם מוגבלות תקשורת הניתנת להסתרה. בהרצאתה, נעמי ביטמן, דוקטורנטית במחלקה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית, תבחן את יחסיהם עם קהילה מבוססת מוגבלות ומשמעויותיהם התרבותיות והפוליטיות סביב אלמנט הנראות- החיוני לאקטיביזם ברשתות חברתיות.
לינק להקלטה של המפגש - לחצו כאן | לינק לתמלול של המפגש - לחצו כאן

 

19.05.21 - אני והחבר'ה? תלמידים עם מוגבלות ויחסים חברתיים בתוך הקהילה הבית ספרית

במפגש נעסוק באופן בו המרחב הבית ספרי מאפשר (או מעכב) לתלמידים עם מוגבלויות לפתח יחסים חברתיים משמעותיים עם תלמידים ללא מוגבלות כמו גם בינם לבין עצמם. במסגרת הדיון נעסוק בתפקיד של אנשי החינוך והמקצוע ביצירת מרחב מאפשר שכזה, ביחסים של מיעוט ורוב, וכן באופן בו הקהילה הרחבה צריכה ואמורה לקחת חלק בתהליך.

הפאנל יונחה על ידי ד"ר ענת גרינשטיין, המרכז ללימודי מוגבלות, וישתתפו בו:
ולי קולס, מנהלת רשת וקהילה, מנחה מתכללת בשלושה בתי ספר מכלים, אינקלו - מיוחד לכולם
טומי ברצ'נקו, פעיל חברתי לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלות
יואב קריים, מנהל שותף של האשכול לשינוי חברתי בבית איזי שפירא

לינק להקלטה של המפגש - לחצו כאן. | לינק לתמלול האירוע - לחצו כאן
 

26.05.21 - אמנות ונכות: אמנות ככלי לפיתוח קהילה

אילו יחסים מתקיימים בין אמנות, מוגבלות וקהילה? איזה תפקיד, אם בכלל, יש לאמנות בקידום ופיתוח של קהילה מכילה עבור אנשים עם מוגבלות? במפגש יוצגו מספר מקרי בוחן בשדה האמנות אשר מעידים על יחסי גומלין מורכבים בין האישי לחברתי ובין האסתטי לפוליטי. בין השאר נשאל על מקומם של יוצרות ויוצרים נכים בקהילת האמנות הרחבה וכן על חלקה ותרומתה של האמנות לתנועת הנכים ולפוליטיקה של המוגבלות. המפגש יורכב משתי הרצאות שלאחריהן יתקיים פאנל שאלות ותשובות בהנחיית ד"ר נילי ברויאר, הרכזת האקדמית של המרכז ללימודי מוגבלות.

פוליטיקה בתנועה: מחול משולב ופוליטיקה אסתטית גופנית / ד"ר גילי המר, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה והתכנית ללימודי תרבות, האוניברסיטה העברית

גופי המהפכה: אמנות-נכות וקהילה / גב' נירה מוזר, החוג ללימודי התיאטרון וביה"ס לעבודה סוציאלית, האוניברסיטה העברית; והחוג לאמנות התיאטרון, אוניברסיטת תל אביב

לינק לתמלול של המפגש - לחצו כאן


02.06.21 - קהילות מצטלבות: אנשים עם מוגבלות בקהילה החרדית

במפגש זה נדון במקומם של אנשים עם מוגבלות בקהילה החרדית. בתוך כך, נבקש לשים את הזרקור על הִצְטָלְבִיוּת(intersectionality)  של קהילות, ועל האופן בו  משתלבת (או מתנגשת) זהות הקולקטיב החרדי לבין זה של האדם עם המוגבלות. המפגש יורכב משתי הרצאות שלאחריהן  תגובה של מר יעקב טייכמן, פעיל חברתי, ודיון עם הקהל:

לוקליזציה של זכויות אדם של אנשים עם מוגבלות בקהילות חרדיות // ד"ר צביקה אור, ד"ר עדי פינקלשטיין ושפרה אונגר, המרכז האקדמי לב

השפעת ההלכה היהודית והמשפט האזרחי על הורות ומשפחה של זוגות חרדים עם מוגבלות // עו"ד חיה גרשוני, אוניברסיטת ת"א

לינק להקלטה של המפגש - לחצו כאן | לינק לתמלול של המפגש - לחצו כאן


09.06.21 - עיר לכולם? אנשים עם מוגבלות במרחב האורבני

מהפכת העיור הובילה לכך שכמחצית מתושבי העולם מתגוררים כיום בערים. במפגש זה נדון במשמעות תהליכי עיור ומגורים בעיר עבור אנשים עם מוגבלויות. במסגרת הדיון נרצה לבחון עד כמה ובאיזה אופן המרחב העירוני משמש כמרחב נגיש וקהילתי עבור אנשים עם מוגבלות, וכיצד לקדם מרחב שכזה. המפגש יכלול את ההרצאות הבאות ולאחר מכן דיון עם הקהל:

נגישות והעיר הגדולה: אנשים עם מוגבלות והמרחב העירוני - מריאלה יאבו, מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל ואוניברסיטת בן גוריון

מתנדבים מקדמי נגישות במרחב האורבני; קריית ביאליק – כמודל - ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, משנה לראש העיר קריית ביאליק ומנהלת נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.), עמותת נגישות ישראל (ע"ר).

כאוס מאורגן: נגישות אוטיסטית בברלין - דנה דיאמנט, אקטיביסטית ויוצרת קולנוע

לינק להקלטה של המפגש - לחצו כאן | לינק לתמלול של המפגש - לחצו כאן

 

16.06.21 - קהילות מצטלבות: אנשים עם מוגבלות בחברה הערבית

במפגש נדון במצבם של אנשים עם מוגבלות בחברה הערבית. בין השאר נבקש לבחון את מדיניות הדיור והרווחה עבור אוכלוסייה זו, את צרכיה הייחודיים, את האופן בו היא תופסת מהו שילוב קהילתי, את החסמים המרובים העומדים בפניה, את המענים האפשריים, והעשייה החברתית המתרחשת בימים אלו. המפגש יורכב מההרצאות הבאות:

דיור בקהילה לאנשים עם מוגבלות בחברה הערבית: תמונת מצב, מיפוי חסמים והמלצות לשינוי מדיניות - ד"ר עדית סרגוסטי, אחראית תחום יישום מדיניות, ארגון בזכות

מהתמודדות אישית לעשייה חברתית: נקודת מבט של פעיל חברתי למען זכויות אנשים עם מוגבלות בחברה הערבית - נואף זמירו, פעיל חברתי ורכז מוקד ייעוץ במרכז סנדיאן-בית איזי שפירא קלנסווה

לינק להקלטה של המפגש - לחצו כאן | לינק לתמלול של המפגש - לחצו כאן

 

23.06.21 -  עבודה סוציאלית קהילתית בעבודה עם אנשים עם מוגבלות

עבודה סוציאלית קהילתית מבקשת להניע שינויים חברתיים בקרב קהילות, זאת על ידי פיתוח מנהיגות מקומית ועידוד אקטיביזם חברתי. במובן זה, היא מבקשת לסייע לחברי הקהילה לחיות ולפעול כאזרחים במרחב הציבורי. במפגש זה נדון בתפקיד העבודה הסוציאלית הקהילתית בחיזוק וקידום קהילות מכילות עבור אנשים עם מוגבלות. במסגרת המפגש נדון במקרי הצלחה כמו גם באתגרים בדרך. המפגש יורכב מפאנל ודיון עם הקהל בהשתתפות:

- עו"ס לילך בר, מנהלת מרכז מנהיגות של אנשים עם מוגבלות, בית איזי שפירא

- עו"ס תמי גרוס, מבוי סתום ומרצה בביה"ס לעבודה סוציאלית לרווחה חברתית באוניברסיטה העברית

- אסנת יחזקאל־להט, פורום לבריאות/ صِحة – מקדמים בריאות של אנשים עם מוגבלות, בית איזי שפירא

לינק להקלטה של המפגש - לחצו כאן | לינק לתמלול של המפגש - לחצו כאן